مخزن جاروبرقی صنعتی

Wet and dry vacuum cleaner / three-phase / heavy-duty / industrial

در دستگاه های جاروبرقی تجاری که در خانه ها و شرکت ها و سایر محیط های کوچک و محدود استفاده می شوند مخزن دستگاه که آلودگی ها در آن جمع می شود یا پاکت است یا یک مخزن با ظرفیت محدود است که معمولا برای آنکه وزن دستگاه کم شود از جنس پلاستیک می باشد اما در دستگاه های جاروبرقی صنعتی مخزن کاملا متفاوت است.

در یک جاروبرقی صنعتی نه تنها مخزن ظرفیت خیلی بیشتر از یک جارو برقی خانگی و تجاری دارد تا دستگاه بتواند در هر بار استفاده حجم زیادی از مواد و آلودگی ها را جمع کند بلکه این مخزن ویژگی‌های دیگری هم دارد. در دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی مخزن معمولا از جنس فولاد با ضخامت بالاست دلیل این امر آن است که پمپ های دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی قوی تر هستند و سطح خلأ بالاتری ایجاد می کنند پس باید بدنه مخزن جاروبرقی صنعتی مقاومت کافی داشته باشد تا از جمع شدگی و دفرمه شدن آن تحت خلأ بالا جلوگیری شود. نکته دیگر آن است یک جاروبرقی صنعتی قرار است در محیط های صنعتی با شرایط کاری سخت استفاده شود پس مخزن ان هم مانند بدنه و بخش های دیگر باید مقاومت بالا داشته باشد تا در اثر برخوردهای ناخواسته آسیب نبیند. البته در برخی موارد هم که قرار است از جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری مواد خاص استفاده شود ممکن  است از مخزن هایی با جنس خاص مثل استیل استفاده شود که مقاومت بالاتری در برابر خوردگی یا زنگ زدگی دارند.

چون مخزن دستگاه های جاروبرقی صنعتی به دلایلی که گفته شده ظرفیت بالایی دارد و بدنه آن از ماده ای مقاوم و سنگین تولید می شود پس طراحی آن باید طوری باشد که مخزن به راحتی قابل تخلیه باشد. به همین دلیل مخزن در دستگاه های جارو برقی صنعتی باکیفیت قابل جدا شدن از دستگاه است و چرخ و دسته دارد تا به کمک آنها بتوان آن را به راحتی به محل مورد نظر منتقل کرد و تخلیه نمود. در دستگاه های جاروبرقی صنعتی خاص که در مکش مایعات مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است مخزن دارای شیر تخلیه باشد تا مایعات جمع آوری شده راحت تر تخلیه شوند.

همچنین در دستگاه های جاروبرقی صنعتی مخزن به شکلی طراحی شده است که می توان آن را به کیسه یکبار مصرف تجهیز کرد تا اگر آلودگی سمی است یا به هر دلیل لازم است در کیسه جمع شود مستقیم بتوان آن را در کیسه جمع آوری کرد در این حالت فقط لازم است یک قطعه مخصوص در کیسه و کف مخزن قرار داده شود تا از بلند شدن کیسه هنگام روشن شدن موتور و پمپ جلوگیری شود.

بیان دیدگاه